Strategi lancering og kommunikation
Virksomhedens situation
- Der er behov for at få virksomhedens strategi lanceret og kommunikeret til hele organisationen.
- Fundamentet for strategien og beslutningerne er til stede.
- Strategien er måske beskrevet i en stort dokument eller på ”200” PowerPoints, og der er behov for en ”pædagogisk” udgave.
- Man ønsker, at det ikke bare er direktionen, som skal kunne kommunikere strategien. Alle lederne skal have et stort ejerskab til strategien.
- Man ønsker en proces, som sikrer, at organisationen også får et kraftigt ejerskab til strategiens indhold.
Mulige elementer i et ”Strategi lancering og kommunikation” forløb
Strategi ”story” formulering
- Fra ”200” PowerPoints til en enkel, energifyldt og huskbar strategihistorie
- ”What’s in it for me?” – afklaring.
Train the Trainer af lederne
- Lederne lærer at kunne formidle strategien på en overbevisende måde
- At kunne formidle en strategi er den bedste måde at få ejerskab til den på.
Q & A træning af lederne
- Igennem træning i Q & A bliver lederne særligt komfortable med virksomhedens strategi
- Typisk en del af Train the Trainer forløbet.
Min lederrolle i den nye strategi
- Hvad betyder den nye strategi, at jeg skal gøre mere af og mindre af som leder?
Hvad betyder strategien for vores afdeling?
- Et er at forstå strategien, men det vigtigste er at få konkretiseret, hvad det betyder i den enkelte afdeling.
Plan for synliggørelse af strategi fremdriften
- Hvordan synliggør vi fremdriften og fejrer succeser undervejs?
- Systematisk opsamling af succes historier.