Organisatorisk implementering

Virksomhedens situation

  • Man ønsker at sætte fokus på øget kundeorientering, kundetilfredshed og kundeloyalitet.
  • Man ønsker, at det skal være en proces med målbare resultater og samtidig skabelse af en mere kundeorienteret kultur.
  • Man har også erkendt, at det ikke gøres ved en kortsigtet quick fix løsning, men at det kræver en vedholdende indsats over tid.

Elementer i ‘Organisatorisk implementering’

  • Tilrettelæggelse, styring og gennemførelse af kundeorienteringsprocessen. Den skræddersyes altid med udgangspunkt i virksomhedens aktuelle niveau for kundetilfredshed og kundeloyalitet samt ambitionsniveau.
  • Nogle af elementerne kan bl.a. være:
    • Review og revitalisering af virksomhedens kundetilfredshedsmålesystem og anden ”Customer Insight” know how.
    • Workshops og uddannelse af lederne i ”Kundefokuseret ledelse” med fælles sprog og værktøjer omkring kundeorientering.
    • Træning i service og kundeorientering af alle medarbejderne.
    • Customer Experience – design og udvikling af kundeoplevelsen i alle Touch Points.
    • Fokus på de interne kunderelationer.
    • Målrettede og styrede forløb med diverse lederkit mv. som sikrer løbende forbedringer af kundeoplevelserne.

kundeorienteringsvaerktoejskasseMed vores mere end 25 års erfaringer med at kundeorientere virksomheder vælger vi værktøjer fra hele den samlede kundeorienteringsværktøjskasse afhængig af situation og behov.kundetilfredshedssituationAlle kundeorienteringsforløb skræddersyes med udgangspunkt i virksomhedens aktuelle kundetilfredshedssituation, da det er forskellige tilgange, der skal vælges, afhængig af hvilket kundetilfredshedsniveau virksomheden ligger på.kundeorienteringsprocessenMed organisatorisk implementering forstår vi, at kundeorienteringsprocessen tilrettelægges på en sådan måde, at det ikke bliver et ”Denne måneds kampagne” tiltag, men et permanent løft i kundefokus og kundetilfredsheds resultater, og som er fuldt integreret i den daglige drift og ”årets gang” i virksomheden.

4.500+ … har allerede tilmeldt sig

Modtag artikler

Gør som 4.500+ andre og få vores executive brief og om aktuelle trends, cases og erfaringer indenfor strategi-implementering og kundeorientering.