Customer Experience – Design og udvikling af kundeoplevelsen

Customer Experience – Design og udvikling af kundeoplevelsen

Virksomhedens situation

  • Når kundetilfredsheden skal hæves, kan man dels arbejde med at FORBEDRE EKSISTERENDE ydelser og processer og dels UDVIKLE NYE ydelser og processer.
  • Et Customer Experience udviklingsprojekt har systematisk fokus på at UDVIKLE NYE ydelser (og delydelser) og processer. Dette kaldes ofte også for SERVICEDESIGN.
  • Et Customer Experience udviklingsprojekt kan være relevant:
    • Hvis man vil lave et review på, om virksomhedens ydelsespakke indeholder de rigtige serviceelementer og/eller, om der kan tilføres nye elementer, herunder eventuelt services som kunderne oven i købet vil betale ekstra for.
    • Hvis man vil se på, om alle de Touch Points, hvor man møder kunderne, nu også er designet og ”iscenesat”, så de giver de bedste kundeoplevelser (dvs. hvordan bliver vi som virksomhed lige så dygtige til at møde vores kunder i ”The Moment of Truth” som f.eks. Disney, når de møder deres gæster?)
    • Hvis man systematisk vil arbejde med at udvikle emotionelle elementers indhold og betydning for den samlede kundeoplevelse.

customer_experience_udviklingsprojekt
customer_experience_design

sense_guardians

‘Sense Guardians’ konceptet
Vi har taget luksushotelkæden Six Senses’ Sense Guardians (sanse observatører) koncept til Danmark. Det indgår ofte i vores arbejde med at udvikle de emotionelle elementer i den samlede kundeoplevelse.

4.500+ … har allerede tilmeldt sig

Modtag artikler

Gør som 4.500+ andre og få vores executive brief og om aktuelle trends, cases og erfaringer indenfor strategi-implementering og kundeorientering.