Aktuelle trends strategiimplementering
Klaus Lund & Partnere arbejder hele tiden med at fange de nyeste trends inden for vores 2 kernekompetenceområder: Strategiimplementering og Kundeorientering. Derfor har vi altid den nyeste og helt opdaterede viden. Nedenfor finder du:
- Vores bud på aktuelle trends for 2020 inden for strategiimplementering
- Relevante og aktuelle artikler om trends inden for strategiimplementering
- Relevante og aktuelle Børsen blogs om trends inden for strategiimplementering
Hvis du vil have vores bud på aktuelle trends for 2020 inden for kundeorientering, kan du læse mere her: Aktuelle trends kundeorientering.
- Effektiv strategieksekvering som disciplin vil i mange virksomheder bliver ophøjet til at blive et ”Must Win Battle”.
- Flere virksomheder vil som en del af deres strategiimplementerings-planlægning gennemføre assessment af virksomhedens strategiimplementerings-erfaringer, kompetencer og evner.
- Bestyrelserne vil ikke alene interessere sig for strategier og resultatmål, men også dykke dybere ned og kræve indsigt i strategiimplementerings-planerne for at se, om de er overbevisende nok.
- Der vil i strategierne være rigtig mange ”go-no go” og ”what if” scenarier som udtryk for den alerthed, der fortsat er om at komme succesfuldt i mål med resultaterne.
- Struktureret arbejde med frigørelse af TID til strategiimplementerings-arbejdet. Klassisk ”time management” og ”personlig effektivitet” som værktøjer vil blive revitaliseret og nu koblet til strategieksekveringen.
- Revitalisering af kampgejsten vil være et systematisk indsatsområde i de organisationer, som efter finanskrisen er ”mentalt” slidte, trætte og mangler tilstrækkelig selvværd.
- HR får et endnu tættere samarbejde i strategiimplementeringen med deres nye ”naboer”, nemlig CSR, arbejdsmiljø og kommunikation.
Artikler– Relevante og aktuelle artikler om trends inden for strategiimplementering
Strategiimplementerings-kompetencer som et Must Win Battle
Strategiimplementering – Topchefernes 10 bedste værktøjer
Strategieksekvering kræver TIDSFOKUS
Strategiimplementering: Har vores organisation nok selvværd og kampgejst?