Aktuelle trends kundeorientering

Klaus Lund & Partnere arbejder hele tiden med at fange de nyeste trends inden for vores 2 kernekompetenceområder: Kundeorientering og Strategiimplementering. Derfor har vi altid den nyeste og helt opdaterede viden. Nedenfor finder du:

  • Vores bud på aktuelle trends for 2019 inden for kundeorientering
  • Relevante og aktuelle artikler om trends inden for kundeorientering
  • Relevante og aktuelle Børsen blogs om trends inden for kundeorientering.

Hvis du vil have vores bud på aktuelle trends for 2019 inden for strategiimplementering, kan du læse mere her: Aktuelle trends strategiimplementering

  1. Vækst i toplinjen igen igennem øget kundeorientering. I et lavvækstmarked vil vinderkriteriet i endnu højere grad være evnen til at skabe gode kundeoplevelser.
  2. Fra fragmenterede kundefokustiltag til egentlige strategier for øget kundeorientering.
  3. ”Kundefokuseret ledelse” som selvstændig disciplin og ”fag” vil vinde indpas i de generelle ledelsesudviklingsprogrammer.
  4. ”Social filtering” softwares fremkomst vil øge gennemsigtigheden og troværdigheden af de kundeevalueringer, der laves på nettet a la Trustpilot og Tripadvisor m.fl. Det skærper konsekvenserne af at levere dårlig kvalitet og service.
  5. ”Kundeetik og moral” dilemmaer vil komme mere på topledelsesagendaen: Opfører vi os ordentlig over for vores kunder også på andre områder end dem, som er CSR relaterede?
  6. En yderligere stigende erkendelse af at branding ikke kan rette op på et dårligt image, men at kun leverede, gode kundeoplevelser kan skabe et positivt omdømme.
  7. Customer Experience Management vil vinde yderligere indpas med særlig fokus på Customer Journey Mapping som værktøj til at forbedre kundeoplevelserne.

Artikler– Relevante og aktuelle artikler om trends inden for kundeorientering

Kundeorientering
– Aktuelle trends de kommende 24 måneder

Sådan udarbejdes en strategi for øget kundeorientering
– De 12 indsatsområder

Lederuddannelser i ‘Kundefokuseret ledelse’
– Sådan gribes det an fra topledelse til 1. linjeledere

Net Promotor Score
– 5 gode råd om hvordan man kan forbedre virksomhedens kundetilfredsheds resultaterBørsen blogs– Relevante og aktuelle blogs om trends inden for kundeorientering

Kundefokus: Social filtering = øget kundemagt
Trends: LEAN versus Customer Experience Management
CEM Trends: Kundeetik og moral
Trends: Old School versus New School kundefokus

4.500+ … har allerede tilmeldt sig

Modtag artikler

Gør som 4.500+ andre og få vores executive brief og om aktuelle trends, cases og erfaringer indenfor strategi-implementering og kundeorientering.