Strategi lancering og kommunikation

Forside / Løsninger / Strategiimplementering / Strategi lancering og kommunikation

Strategi lancering og kommunikation

Virksomhedens situation

  • Der er behov for at få virksomhedens strategi lanceret og kommunikeret til hele organisationen.
  • Fundamentet for strategien og beslutningerne er til stede.
  • Strategien er måske beskrevet i en stort dokument eller på ”200” PowerPoints, og der er behov for en ”pædagogisk” udgave.
  • Man ønsker, at det ikke bare er direktionen, som skal kunne kommunikere strategien. Alle lederne skal have et stort ejerskab til strategien.
  • Man ønsker en proces, som sikrer, at organisationen også får et kraftigt ejerskab til strategiens indhold.

slide_strategi_storytelling

Mulige elementer i et ”Strategi lancering og kommunikation” forløb

Strategi ”story” formulering

  • Fra ”200” PowerPoints til en enkel, energifyldt og huskbar strategihistorie
  • ”What’s in it for me?” – afklaring.

Train the Trainer af lederne

  • Lederne lærer at kunne formidle strategien på en overbevisende måde
  • At kunne formidle en strategi er den bedste måde at få ejerskab til den på.

Q & A træning af lederne

  • Igennem træning i Q & A bliver lederne særligt komfortable med virksomhedens strategi
  • Typisk en del af Train the Trainer forløbet.

Min lederrolle i den nye strategi

  • Hvad betyder den nye strategi, at jeg skal gøre mere af og mindre af som leder?

Hvad betyder strategien for vores afdeling?

  • Et er at forstå strategien, men det vigtigste er at få konkretiseret, hvad det betyder i den enkelte afdeling.

Plan for synliggørelse af strategi fremdriften

  • Hvordan synliggør vi fremdriften og fejrer succeser undervejs?
  • Systematisk opsamling af succes historier.
executive-brief-eksempler-150px

Executive brief

Tilmeld dig vores executive brief og modtag 5-6 artikler årligt omkring aktuelle trends, cases og erfaringer indenfor strategi-implementering og kundeorientering.

Du er nu tilmeldt Executive Brief